[rohrpost] Call for entries: FAKEVERTISING Competition #1

andreas a. milles andreas.milles at dorten.com
Mit Jun 22 11:50:53 CEST 2005


Call for entries! (german version s.u.)

Fakevertising Competition 1: The force is with you, the contributers!
http://www.fakevertising.com

For the first fakevertising competition we peeled three possible finalists: 
Now we want to decide together with you, which idea should be “the one”. 
Actually, we’re gonna let you decide. Here is our offer:

a.) Suicide Booth

Made popular by futuristic television (Futurama) : The Suicide-Booth is 
being introduced to the market. It’s something like a phonebooth (or 
something like that) which offers you the “suicide that suits you”, easy 
and discrete. Whether you want do “die in or take-away”, this service 
offers you the ultimate stile-analysis! Remember: there is no second 
chance to make a last impression. It can be quite important for those 
you leave behind (if any) how you kicked the bucket. Kurt Cobain singing 
in the background or white noise from the TV Set? What kind of tonality 
to choose for the suicide note? Which method is the right one for me? 
Should you inform your ex?


b.) Dr. Delay´s

Dr. Delay´s is the perfect solution for all those who run behind schedule:
How often do you find yourself in a situation when you realise you won’t 
make the deadline for your presentation, thesis or the VC-Date? Dr. 
Delay´s is there to help you right on the spot. This full service 
company will see to it, that the meeting is called off – because the 
person you were going to meet is „tied up“ otherwise. Everyone who heard 
his Proffessor apologize: „I’m awfully sorry, but there was this grand 
piano blocking my garage … I hope you can motivate yourself for another 
meeting … ?” Knows just how convenient bad conscience can be – if the 
right person has it.


c.) iDoncair

You know what we are talking about. Decisions. All the time you have to 
decide on something. It can be nerve wrecking. iDoncair gives all those 
“undecided” folks of all kinds have a means of making a decision quick. 
Because iDoncair meets your expectations: whether you need to decide on 
a hair-cut or of looking for a new perfume, whether you can’t decide on 
the new wallpaint for your living-room or want to brag on your first 
date: iDoncair always gives you 100% “I don’t care.” Always surprising, 
always fresh.


And now, you will have to make that decision! We will discuss and vote 
until June 30 2005.
Whatever gets the most votes will be the theme of the first 
Fakevertising Contest. Once the decision is made, we will supply you 
with a detailed briefing. That much we will give away up front: We be 
looking for advertising ideas and campaigns - and the best ones will win.


There will be an open categorie as well, where you can hand in stuff for 
existing brands and products ...

http://www.fakevertising.com
http://www.flickr.com/groups/fakevertising

fakevertise with us!

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Ausschreibung!

Fakevertising Wettbewerb 1: Die Macht liegt bei Euch, den Mitmachern!
http://www.fakevertising.com

Drei mögliche Kandidaten wurden für den ersten Fakevertising Wettbewerb finalisiert. 
Die finale Abstimmung überlassen wir Eurer Wahl. Hier unsere Vorschläge:

a.) Suicide Booth

Bekannt aus dem Fernsehen der Zukunft (Futurama): Die Suicide Booth
feiert in diesen Tagen Premiere. Es handelt sich hierbei um eine Art
Telefonzelle (o.ä.), in der man sauber und diskret den
Selbstmord-to-go seiner Wahl verpasst bekommt. Mit im Paket dieser
neuen Dienstleister-Qualität ist natürlich auch die unverbindliche
Beratung vorab! Denn schließlich gibt es für einen letzten Eindruck
keine zweite Chance. Und für die Hinterbliebenen, falls es welche
gibt, kann es durchaus entscheidend sein, wie man seinen Abgang
inszeniert: läuft Kurt Cobain im Hintergrund oder ein rauschendes
Videoband? Welche Tonality hat der Abschiedsbrief? Und welche Methodik
passt zu mir? Soll vielleicht kurz vorher die verschmähte Liebe
benachrichtigt werden?

b.) Dr. Delay´s

Dr. Delay´s ist die perfekte Lösung für alle, die in Zeitverzug sind:
Wie oft merkt man wenige Stunden vorher, dass man die Präsentation,
das Referat, die Diplomarbeit oder den VC-Termin unmöglich einhalten
kann? Dr. Delay´s hilft pronto und ungewöhnlich aus der Patsche: Mit
einer Full-Service Dienstleistung sorgt er dafür, dass der Termin
nicht zustande kommt – weil die betreffende Person, mit der man
verabredet ist, „verhindert wird". Und, wer schon mal seinen Professor
stammeln hörte: „Es tut mir leid, aber da stand ein Klavier direkt vor
meiner Wohnungstür ... Ich hoffe, Sie können sich für den neuen Termin
noch einmal motivieren?" der weiß, wie unbezahlbar ein schlechtes
Gewissen sein kann, wenn es in die Endnote einfließt!

c.) Egal

Jeder kennt das von zahlreichen Situationen: Die ganze Zeit muss man
sich entscheiden! Das ist manchmal ganz schön anstrengend. Mit "EGAL"
erhalten Unentschlossene aller Couleur endlich die einfachste
Entscheidungshilfe. Denn "Egal" hält,
was der Name verspricht: Ganz gleich, ob Sie beim Frisör etwas wagen
wollen, einen neuen Duft suchen, bei der Inneneinrichtung unschlüssig
über die neue Wand-Farbe sind, in der Hotelbar einen Absacker nehmen
möchten – oder beim ersten Date Eindruck schinden: Egal liefert Ihnen
immer 100% egal! Und ist dabei immer einfach und immer wieder
überraschend!

So, lieber Teilnehmer, jetzt musst Du dich entscheiden! Wir
diskutieren und stimmen bis zum 30.06.05 ab. Was von den meisten
gewählt wird, wird Inhalt des ersten Fakevertising Wettbewerbs sein,
für den wir Werbeideen und -kampagnen sammeln und die besten küren!

Natürlich gibt es daneben auch eine freie Kategorie mit Einreichungen,
die existierende Produkte und Marken verschönern.

http://www.fakevertising.com
http://www.flickr.com/groups/fakevertising

fakevertise with us!


viele gruesze,

ami.)
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