[rohrpost] PITSCH - Amazing but True!
Christoph Buech
c.buech at gmx.net
Don Jun 21 23:04:13 CEST 2007
Dear Pitsch-Community,
Pitsch is advertising a new contest, is broadening its presence in the www
and is presenting a new design of its website.
The Contest
„Amazing but True“ – that’s the topic of the new Pitsch design-contest.
We’re searching for an animation of about 30 seconds with baffling idea and
realization. You can send in videos as well as single-picture animations.
Mobile-video or professional short film. We want new insights, perspectives
and realizations. We want directors and motion designers with ideas!
The contest will run from June 13 until August 15. The first prize is a
MacBook sponsored by Gravis.
Pitsch in the WWW
>From the very beginning, Pitsch focused on the interaction between the
different participants in the contests, and thus on an important element of
Web 2.0. For us a reason to be present also on other platforms:
www.myspace.com/pitschdesign
www.youtube.com/GeorgPitsch
Pitsch Relaunch
We relaunched our website with a more discrete design to put the Pitsch
contest into focus. We’ll now have the possibility to run several contests
simultaneously with their works dominating the look of the website.
Considering our MySpace friends we present ourselves in English and without
any restrictions in age. But surely we still focus on young designers. More
on: www.pitsch.org
With our very best regards
The Pitsch-Team
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Liebe Pitsch Community,
Pitsch schreibt einen neuen Wettbewerb aus, erweitert seine Präsenz im WWW
und präsentiert einen neuen Webauftritt.
Der Wettbewerb
„Amazing but true“ – „Erstaunlich aber wahr“ lautet das Thema des neuen
Pitsch Designwettbewerbs. Gesucht wird eine Animation von rund 30 Sekunden,
die von Idee und Umsetzung verblüfft. Eingereicht werden können sowohl
Videos als auch Einzelbildanimationen, Handyvideos oder professionelle
Kurzfilme. Wir wollen neue Einsichten, Perspektiven und Umsetzungen. Wir
suchen Regisseure und Motiondesigner mit Ideen!
Der Wettbewerb läuft vom 15. Juni bis zum 15. August. Hauptgewinn ist ein
Apple MacBook gesponsert von Gravis.
Pitsch im WWW
Pitsch setzte von Beginn an auf eine Interaktion zwischen den
Wettbewerbsteilnehmern und somit auf ein wichtiges Element des Web 2.0. Ein
Grund mehr auch auf anderen Plattformen Präsenz zu zeigen:
www.myspace.com/pitschdesign
www.youtube.com/GeorgPitsch
Pitsch Relaunch
Der Webauftritt präsentiert sich zweisprachig und mit einem zurückgenommenen
Design, das die Wettbewerbsbeiträge stärker in den Fokus rückt. Darüber
hinaus ermöglicht der neue Aufbau die zeitgleiche Ausschreibung mehrere
Wettbewerbe.
In Anbetracht unseres wachsenden Freundeskreises bei MySpace entschlossen
wir uns die Seite zweisprachig zu gestalten und die Altersbeschränkung des
Wettbewerbs aufzuheben. Unsere Zielgruppe ist jedoch weiterhin der kreative
Nachwuchs - weltweit. Mehr: www.pitsch.org
Mit den besten Grüßen
Das Pitschteam