(Please scroll down for German version!)<br><br>--- --- --- --- --- <br><br>LIFELONG LEARNING (ITERATION II, KNOWLEDGE)<br><a href="http://cont3xt.net/blog/?p=4920" target="_blank">http://cont3xt.net/blog/?p=4920</a><br><br>
Group exhibition with: <br>
Gerhard Dirmoser, Daniel Hafner, Kathi Hofer, Jochen Höller, Michael Kargl, Santiago Sierra, Karo Szmit, Anna Witt <br><br>Location/date:<br>Open Space - Zentrum für Kunstprojekte, Vienna/Austria<br>Opening, September 6, 2011, 7 p.m.<br>
Duration, September 7 - October 2, 2011<br><a href="http://www.openspace-zkp.org" target="_blank">http://www.openspace-zkp.org</a><br><br>Part II of III of the exhibition series:<br>Experienced at Least Twice (Iteration I-III)<br>
<a href="http://cont3xt.net/blog/?p=4930" target="_blank">http://cont3xt.net/blog/?p=4930</a><br>
<br>--- --- --- --- --- <br><br>Education, upbringing or simply just learning - the acquisition and transmission of knowledge are always structured on a variety of levels by power. On the one hand, these have a direct effect on the contents already learned, and to be learned, by way of inclusion and exclusion mechanisms; on the other hand, the power relations also have an effect on the manner in which knowledge is transmitted. The term 'learning' in this context is instead a much more open and constantly repeating training about life's subjective realities and not just limited to the communication of academic knowledge.<br>
<br>The "Lifelong Learning (Iteration II, Knowledge)" exhibit shows eight positions of contemporary art examining power relations in the concept of 'lifelong learning.' Based on the idea of an infinite loop of communicative, media and societal contexts, the works focus on the function of language in the educational process as well as on the performative dimension of knowledge transfer and acquisition. Along with looking at individuals' social engagement, economic and sociopolitical parameters are also examined, like the ability to compete, adaptation competencies and biographical freedom of planning. In a cross-cultural network and knowledge society, the keywords 'lifelong learning' have actually become the main criterion for the supply of societal resources, no longer just an aspect of education subjugated by educational institutions.<br>
<br>--- --- --- --- --- <br><br>LEBENSLANGES LERNEN (WIEDERHOLUNG II, WISSEN)<br><a href="http://cont3xt.net/blog/?p=4837" target="_blank">http://cont3xt.net/blog/?p=4837</a><br><br>Gruppenausstellung mit: <br>Gerhard Dirmoser, Daniel Hafner, Kathi Hofer, Jochen Höller, Michael Kargl, Santiago Sierra, Karo Szmit, Anna Witt <br>
<br>Ort/Datum:<br>Open Space - Zentrum für Kunstprojekte, Wien/Österreich<br>Eröffnung, 6. September 2011, 19 Uhr<br>Ausstellungsdauer, 7. September - 2. Oktober 2011<br><a href="http://www.openspace-zkp.org" target="_blank">http://www.openspace-zkp.org</a><br>
<br>Teil II von III der Ausstellungsserie:<br>Mindestens zweimal erlebt (Wiederholung I-III)<br><a href="http://cont3xt.net/blog/?p=4832" target="_blank">http://cont3xt.net/blog/?p=4832</a><br><br>--- --- --- --- --- <br>
<br>Bildung, Erziehung oder einfach nur Lernen - der Erwerb und die Weitergabe von Wissen werden stets auf verschiedenen Ebenen durch Macht strukturiert. Einerseits wirkt diese mittels Ein- und Ausschlussmechanismen direkt auf gelernte wie auf zu lernende Inhalte, andererseits wirken Machtverhältnisse auch auf die Art und Weise, wie Wissen vermittelt wird. Der Begriff "Lernen" ist in diesem Zusammenhang nicht nur im einschränkenden Sinn von Vermittlung schulischen Wissens zu verstehen, sondern als weitaus offeneres und sich permanent wiederholendes Trainieren von subjektiven Lebensrealitäten.<br>
<br>Die Ausstellung "Lebenslanges Lernen (Wiederholung II, Wissen)" zeigt acht Positionen zeitgenössischer Kunst, die das Konzept des "Lebenslangen Lernens" auf seine Machtverhältnisse hin überprüft. Ausgehend von der Idee einer Endlosschleife aus kommunikativen, medialen und gesellschaftlichen Zusammenhängen richten die Arbeiten den Blick sowohl auf die Funktion der Sprache im Bildungsprozess als auch auf die performative Dimension von Wissensvermittlung und -aneignung. Ökonomische und gesellschaftspolitisch relevante Parameter wie Wettbewerbsfähigkeit, Anpassungskompetenz und biografische Planungsfreiheit werden ebenso beleuchtet wie das soziale Engagement von Individuen. In einer kulturenübergreifenden Netz- und Wissensgesellschaft steht das Schlagwort "Lebenslanges Lernen" nicht länger für einen den Bildungsinstitutionen unterworfenen Aspekt der Erziehung, sondern ist zum Hauptkriterium für die Versorgung gesellschaftlicher Ressourcen geworden.<br>
<br>--- --- --- --- --- <br><br>Powered by:<br>Open Space - Zentrum für Kunstprojekte<br>MA7 - Kulturabteilung der Stadt Wien<br>BMUKK - Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur<br><br>--- --- --- --- --- <br><br>
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