[rohrpost] 3 Urban Media Veranstaltungen im November in Deutschland!

Interactionfield struppek at interactionfield.de
Sam Nov 4 23:33:39 CET 2006


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Weimar
10-12 November - Media city Conference / Bauhaus-University Weimar
http://www.mediacityproject.com/e_conference.html

The conference attempts to research different approaches to handle the
primary question of how “media” and “urban space” might be constructed as
terms which will allow further empirical research strategies. The MEDIACITY
conference wants to enable the research about occurring
processes of media use in urban contexts in the widest sense. It aims to
research solutions for urban development in a knowledge based society.
MEDIACITY intends to achieve a transfer of experiences and theoretical
knowledge about opportunities to implement information and
media technologies in an urban environment. The conference focuses on the
issue of a knowledge based economy and society for cities, the use for new
media in the practice of urban planning, land use and architecture and the
necessary political and social framework to ensure the socially balanced
embedding of these technologies.


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Augsburg
16. November - Urban Media - Mobile Experience - Symposium
http://www.xinober.de/Symposium_Augsburg_161106/

Der Themenschwerpunkt „mobile experience“
beschäftigt sich mit Möglichkeiten und Konsequenzen mobiler multimedialer
Kommunikation mittels multimediafähigen Handhelds. Dabei stehen sowohl
technische wie gestalterische Aspekte im Mittelpunkt des Interesses in Bezug
auf:

- ortsbezogene Dienste, Anwendungen oder Spiele
- kontextbezogene Dienste, Anwendungen oder Spiele
- mobile Geräte im Zusammenspiel mit wireless broad band
- Mensch-Maschine-Schnittstelle
- Anwendungskonzepte
- Contententwicklung für Mobilgeräte und dessen dramaturgische
Besonderheiten

Spezielles Augenmerk liegt auf der Wechselwirkung und Ergänzung von
Realumgebung und digitalem Angebot. Beide Aspekte werden im
Gestaltungsprozess berücksichtigt.


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Bremen 
19.November - International Urban Media Workshop
http://www.eculturefactory.de/CMS/index.php?id=352

“Urban Media” ist ein Internationaler Workshop zwischen Wissenschaft, Kunst
und Wirtschaft zu Urbanen Strategien und semantischen Medien. Der Workshop
thematisiert Strategien für Urbane Medien und ihre Begleitprozesse am
Beispiel: Interfacedesign, vernetzte Multi-User-Kommunikation, Eingabe und
Kommunikationsgeräte Übergang vom Interaktiven zum Performativen.





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Mirjam Struppek
Interactionfield
Urban Media Research, Berlin
http://www.interactionfield.de
http://www.urbanscreens.org

Urban Space, Public Sphere and the New Media